top of page

Tulip fields and more ...

Afgelopen week kon er voor de eerste keer sinds de lockdown, die sinds eind vorig jaar van kracht was, weer geschilderd worden in het leslokaal van de VAK in Delft. Voor mij was dat het moment waar ik lang op gewacht had. Eindelijk kon ik verder met het afmaken van mijn tweeluik in de serie landschappen.


Het werk op deze twee grote doeken (beiden 100 x 120 cm groot, acryl op canvas)toont een impressie van een aantal foto's die ik in het coronajaar 2020 al rondfietsend door ons mooie Nederland zelf maakte. Het betreft ondermeer foto's van de Kralingse plas, de bollenvelden bij Lisse en de uitgestrekte bloemenvelden in het Zuid-Limburgse heuvellandschap.


Van de afzonderlijke foto's maakte in fotoshop eest een collage, waarbij ik de verschillende beelden over elkaar plaatste. Om tegelijkertijd ook deel te nemen aan het thema en de opdracht voor de schilderklas heb ik er tot slot 'David Schnell-achtige' lagen overheen aangebracht. Het werk van Schnell vind ik er wat futuristisch uitzien. Doordat hij vlakken in perspectief in zijn werken aanbrengt ontstaat er beweging, diepte en ruimte in het beeld en geeft dat een soort 'vervreemding'. Ik heb verder een zekere gelaagdheid in mijn werk aangebracht door transparante en dekkende verflagen met elkaar af te wisselen en veel te spelen met voor- en achtergrond. Dat maakt het werk naar mijn smaak interessant. Er is veel te zien en het nodigt uit tot verder kijken....


Het werk is de komende weken live te zien in het gebouw van DOK/OPEN Delft en online kun je mijn hele serie landschappen hier zien.


Het werk is te koop. Heb je interesse, stuur mij dan een berichtje via het contactformulier


© 2023 by Mission Gallery. Proudly created with Wix.com 

500 Terry Francois St. San Francisco, CA 94158

  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
bottom of page